In deze aflevering van DataTalks schuift Marie Braem aan tafel, Head of Digital bij Kom op tegen Kanker en vertelt ze over de impact van data en digitalisering binnen een maatschappelijke organisatie. Marie deelt hoe haar team design, data en technologie combineert om innovatieve oplossingen te creëren die de ervaring van donateurs, patiënten en vrijwilligers zal verbeteren.
Marie vertelt openhartig over haar carrièrepad, van wetenschappelijk onderzoek naar de financiële sector, tot haar huidige rol bij Kom op tegen Kanker. Ze legt uit hoe deze unieke achtergrond haar helpt om een digitale strategie te ontwikkelen die zowel menselijke behoeften centraal zet als maatschappelijke impact maakt.
Daarnaast bespreekt ze hoe het team bijdraagt aan initiatieven zoals datagedreven besluitvorming en het verbeteren van de toegankelijkheid van diensten. Marie gaat in op de uitdagingen van werken binnen een NGO, zoals het combineren van technologie en empathie om kwetsbare groepen beter te ondersteunen.
Aan de hand van concrete voorbeelden illustreert Marie hoe digitale en fysieke ervaringen succesvol met elkaar verbonden kunnen worden. Ze deelt haar visie op de kracht van co-creatie en een iteratieve werkwijze om blijvende impact te realiseren.